Lillebror.

Ima tell u a little bout my sunshine..


Jag var 11 år då och fick reda på att jag skulle få ett till syskon! Hade tre äldre systrar redan då.

Lilla bebisen var 3 månader gammal då mamma avslöja sanningen, äldsta systern grät, de två andra bara satt där och jag- helt förvirrad! Jag ville ju ha en lilla syster, sminka henne och klä henne i rosa!  Å andra sidan ville ja ha en bror som jag skulle lära basket, fotboll och hur man tar hand om en pingla! Spelade det någon roll?

19 November, 2002 föddes världens vackraste pojke! Han fick namnet Alexis Emanuel och är numera 5 och ett halvt år gammal.

Hur beskriver man lyckan man finner i en liten varelse? Anledningen till att du har ditt humör uppe varje dag, det är regnigt och kallt ute, men han får dig att känna dig varm, kalla vinterkvällar fyllda av film och varmchoklad med den älskade! Du som syster har ansvar att lära honom mycket i livet, vad som är rätt, och vad som är fel! Alla vi lyckas inte, men att försöka skadar inte.

Ännu idag känns allt som en dröm, sedan han kom in i mitt liv har allt känts så overkligt! Låter jätte dumt när jag säger detta, men varje kväll smyger jag in till hans rum och sätter mig på hans säng och bara stirrar på honom! Det är inte sant! Jag har en lillebror, jag finner lyckan i honom.

Vart eller i vad finner du din lycka? Let me know..

Kommentarer
Postat av: Sandra

I dig dig dig! :D

2008-08-06 @ 13:29:17
Postat av: maria

oj, verkligen syskon kärlek :)

2008-08-06 @ 17:57:03
Postat av: Ibbe

Ååååååååååh exakt som jag känner för mina syskon och exakt så jag gör.. bara stirrar på dem. du fick bara pojke eller hur:) jag fick pojke och flicka;) mohahaha

2008-08-08 @ 02:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0