Jønkøping/Danmark

Onsdag:

Jag vaknade upp klockan 09.14 nær jag egentligen skulle vaknat 08.30 før att hinna med en hyffsad frukost men istællet borstade jag tænkerna, tvætta ansiktet, sminka mig på två minuter, klædde på mig och packa det sista lilla och tog bussen upp till Linkøpings Resecentrum 09.45 och så vart jag framme 10.00 så nu var det bara att hæmta ut biljetten som endast tog 5 minuter, på vægen kan jag konstatera att jag pratade med Sandra på telefon också, som hade haft værldens jobbigaste morgon! Sørjer med dig;).
Sen gick jag in till pressbyrån før att køpa min nyttija frukost som fick bli en fransk hotdog, en flaska istea, en banan, en klementin och en stor marabou nøtchoklad. YUMMI i must say! Och sååå åkte tåget efter en liten stund ivæg till Jønkøping.

Væl framme i Jønkøping åkte jag till Rosenlunds vårdcentrum før att møta min stora syster så att jag kunde få nyklarna till lægenheten, och så vart det avklarat! Finally.. Åkte in till Cigarren, dær hon numera bor, och la mig i sængen och somnade i en ca två timmar tills dom plingar på dørren och væcker mig. Vi åt en vældigt god middag faktis, lasagne med jalepenjos, muy bien! Sen så tog vi d luugnt hela kvællen fram till att jag åkte till Mc och åt lite mat med Bobo och dærefter træffa jag syster och Zilan och tog oss en vældigt skøn promenad.

Torsdag:

Vaknade upp vid ett tiden och då var det førsent før att gå på stan i Jønkøping, så istællet stædade jag lite, diskade och hoppa in i duschen. Nær klockan nærmade sig tre fick jag ett samtal av pappa som sa att jag skulle vara klar om en halvtimma, så med snabba ryck slængde jag på mig lite smink och packa det sista lilla som var kvar, stængde av datorn och børja bæra ut mina och Samar grejer till Danmarks resan.
De plockade først upp mig, och sen åkte vi till systers skola och plocka upp henne och off till Danmark we went!
Væl framme æter vi værldens, och nu driver jag inte, alltså værldens godaste lasagne!! Moster har værldens godaste mat man kan smaka, belive it or not! (Førlåt mami) Sen vart de ju ganska sent så jag kollade på Hair Spray tills jag somnade..

Fredag:

Eftersom att ingen væckte mig sov jag bort dagen och vaknade 15.53, traskigt på en fredag men så fick d bli och det gjorde mig extremt trøtt. Alla andra hade åkt till Nybøbing så jag hade inget att gøra, førutom att æta, så jag øppnade kylen dær det fanns mat från igår, lasagnen! YUMMI, fetis som jag e æter två tallrikar.. Dærefter kollade jag på tv någon timma och sedan vart det dags før mat igen, och nu vart de biff med værldens godaste potatisgratæn, sås, sallad och vin. Ønskar næstan jag bodde hær varje dag før mosters goda mat! Med mætt mage satte jag mig framfør tv och bara slappnade av. Jag har æven hunnit spela en massa spel med lillebror Alexis, som jag saknat något så enormt nær jag vart borta! Dærefter satt vi och myste framfør film och nu klockan 00.29 har jag smaskat i mig choklad/vanilj/nøt glass med choklad och jordgubbs-sås tillsammans med banan och vindruvor, och så sitter jag på msn och pratar med min Prins. Det var nog hela dagen! God natt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0