Linkøping

Nu vet jag att jag har vart så himla dålig på att uppdatera/utnyttja min blogg så dærfør tænkte jag skriva lite vad som har hænt under veckan.

Fredag:

Dåså vart det dags att åka upp till Linkøping och hælsa på syster Rana som flyttat.
Nær vi vart framme runt halv 8 hade førfesten redan børjat! Jag å andra sidan som vart helt ofixad sen skolan satte igång och platta ner fluffet.
Det var mycket trevligt folk som man fick træffa på, men jag vart ju inte en av dom som skulle ut och festa, jag hade en så kallad dejt, tyvær tænker jag inte gå in på mer detaljer mer æn att det vart bættre æn jag færvæntat mig.

Lørdag:

Eftersom att jag hade gått och lagt mig 5 på morgonen blev det en sen "morgon", vi tjejer vaknade upp vid ett tiden av ett samtal annars hade vi nog sovit dagen ut.. Vi børjade gøra oss i ordning, fræsha till oss och åkte raka vægen hem till prinsessan Vanessa och mamma Shimen.. Vi myste ett tag och snabba tag in till Willys och handla middag och efterrætt, på vægen dit træffa vi æven pappa Saad (kusinen) som jobbade. Efter middagen fick vi vila magen en hel timma så som vi åt! Cant blame us.
Vid 7-8 vart det dags o dra sig hemåt før att fixa sig infør partyt. Oså kom folket vid 9 och festen startade igång, just denna kvæll fick man træffa systers kompisar+jobbarkompisar. Också trevligt folk, the rest is history..


Søndag:

Æven dagen innan hade jag lagt mig sent så jag vakna vid 2 tiden och hoppade in i duschen och vid fem tiden fick jag besøk. Vi åkte in till butiken och handla lite god middag som vi lagade ihop, vældigt mysigt. Tiden gick vældigt fort kan jag lova, ena sekunden vart klocka redan 12 på natten.. Efter ca tjugo min orkade vi oss upp och åkte till statoil och åt varsin fransk hotdog, onyttigt men d ju inte jæmt.

Måndag:

Vaknade upp hyffsat tidigt, runt 11 faktis och hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning, vid 1 tiden åkte vi in till stan i Linkøping och åt "frukost" vilket fick bli kycklingpasta, vældigt gott och sedan efterrætt, citronpaj och någon slags chokladkaka med varm oboy. Så med mætta magar gick vi runt på stan och kika lite, han hitta ett par fina bruna vardags-skor och jag hitta ett par svarta med kilklack. Dærefter åkte vi hem igen och tog det lugnt och sedan vart han tvungen att røra sig hemåt før att jobba osv..
Sjælv umgicks jag med syster Rana, kusin rani och tre av hans vænner.. Blev en massa kul grejer, øvningkørning,utsikt,poker før deras del och jag som deckade och væcktes hundra grg.

Tisdag:

Dagen innan vart ju en sen dag så æven då væcktes vi av att min mobil ringde kl 15.13, ren tur før syrran som vart tvungen att åka ivæg till jobbet klockan 4!
Sjælv væntade jag på besøket som kom klockan 5, vi åkte till ikea och han vart på utkik efter ett nytt databord, vilket han hitta.. Det roligaste vart hur vi skulle førsøka få in databordet, vi førsøkte i minst 20 minuter och nae de funka helt enkelt inte! Haha, synd att man inte filma det. Iaf, d løste sig på ett och annat sætt och vi rørde oss hemåt.
Då hade syster Rana kommit hem från jobbet och vi skulle tillaga mat ihop, men eftersom Ugly Betty var på tv fick dom två tillaga maten istællet och efter ca en timma var det matdags, och det var urgott!
Vid 11 tiden gick syster ut och vi satt uppe några timmar och bara prata eftersom d var sista dagen vi skulle ses..
Det fick bli ett långt farvæl, men upp med hakan! Nu ær det bara en vecka kvar tills vi ses igen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0