Bröllopsdagen.

I det tidigare inlägget beskrev jag min morgon, runt 11 fick jag äntligen börja med håret. Riktigt ovan måste jag säga att jag var, uppsättningar är inte riktigt min grej men det satt som berget och det såg helt okej ut!

Sen vart det dags för sminket och vad kan jag säga om det.. Hmm, verkligen inte jag! Men det kanske är på tiden att jag börjar trivas eller rättare sagt vänja mig vid sånt, eller inte..

Och så var jag redo för att sätta på mig klänningen och röra mig mot Hannas hem. Där samlades alla som vanligt, hennes närmsta och mannens närmsta. Vi åt och drack samt fotograferades. Efter ca 2 timmar kom limoun och vi åkte iväg till kyrkan i jönköping. Kyrkan tog drygt en timma och vi skulle inte befinna oss i festlokalen förän 2 timmar, så vi körde iväg med det gifta paret samt vi brudtärnor tillsammans med the bestmens..Vi åkte in till ett hotell nära piren och tog en drink samt åt pommes, lixom vem gör det på sin bröllopsdag?! Haha, urkul iaf! Efter en stund röre vi oss till lokalen där allt hände..


Det var jag och Nono som var först ut, efter oss kom Melina tillsammans med Alex, Melisa med sin man och brudparet Hanna och Sargis.. Vi går ner för trappan och där står exakt alla! Det var en aning nervöst samtidigt som varken jag eller Nono visste vad vi skulle göra? Ska vi gå saktare, eller snabbare?! Benen skakade under klänningen, som tur syntes inte benen till. Äh menvadfan?! skaka looosss!!!! Det blev lixom "dans fram till bordet" och väl framme vid bordet fick vi stå där och dansa kanske i ca 40 min till..

Kvällen var underbar.. Jag vet inte riktigt hur man dansar assyriska så istället fick jag köra "härma apan mittemot mig".

Allt gick såå himmla snabbt! Klockan var redan ett och det var dags för tårtan, en hel del dans runt den också, mysigt mysigt.. Hade det inte vart att jag blev vald som brudtärna hade min kväll mestadels handlat om att jag skulle sitta i ett hörn och äta mig fet, men så fick det inte alls bli, bara dansdansdans och dans:) det är ju nästan så att man själv längtar till att gifta sig:D! Kvällen fick ta sitt slut klockan 04.17 och vi körde äntligen hemåt med svullna fötter och tröttna ögon.. Jag slog sönder min säng klockan halv 6 på morgonen och vaknade 16.21 av ett samtal, men ååhh Gud så mycket jag njöt av att sova!

Tack för mig, kärlek..


Kommentarer
Postat av: rania

så vacker du var hayatiiiii ! dör <3

2008-09-29 @ 12:35:36
Postat av: Anonym

du har gjort hål i öronen där uppe. gjorde d ont? :)

2008-10-01 @ 19:40:59
Postat av: therese

Hmm.. jag är nog fel person att fråga, jag älskar piercingar! Alltså dvs bara att göra dom, tycker det är skön känsla. Det gjorde väl lite ont, men inget o klaga över! Go for it!

2008-10-01 @ 23:18:06
URL: http://miissteess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0