grandfather

De gick bort med slutna ögon, men med ett öppet hjärta.
De försvann som rök genom ett rostigt nyckelhål.

"jag ser ljuset nu
slutet av den inskränka hallen
jag önskar att det inte skulle betyda något
jag önskar att jag inte gav dig allt"


Jag vet att ni väntar på mig och en dag snart farfar&morfar, en dag snart kommer vi ses igen..
Lova mig redan nu att vi skall uppleva allt vi missat! En kvällspromenad längs stranden där
bara ni ska få uppmärksamheten och berätta om ert liv samtidigt som jag ska iakta varje ord ni
säger. Jag vill att ni lär mig allt om det "gammalmodiga" livet, jag vill kunna följa vår keldanska kultur
så som ni följde det, och inte som dagens keldaner gör det.. Jag vill att ni lär mig hur det var då och hur
allt utvecklades under 85 års tid! Jag tror på er..




Vi ses i paradiset..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0